Menlöst sommartal, Reinfeldt

by

Som jag sa i mitt föra inlägg, inget oväntat i herr statsministers sommartal. Sänkta skatter är bra, i övrigt mår han bra. Trotts 100 miljarder i statligt underskott vill alltså Sveriges Statsminister sänka skatterna med mellan 10-15 miljarder, det kan inte ens en arme med nationalekonomer tycka är ett vettigt politiskt grepp. Lite civilkurage visade dock statsministern då han pratade om svensk grundlag och de påhopp som varit på Svensk pressfrihet i och med aftonbladets artikel om Israel, positivt. Nu måste jag ju i och för sig erkänna att jag ännu inte fått någon rapport från en utsänd vän om självaste stämningen på plats, men personligen är jag inte speciellt impad. Fredrik Reinfeldts skattesänkningar har hittills inte lätt till jobb och kommer dessvärre inte heller göra det.

Nyhetsflödet om Statsministerns tal; Expressen, DN, SVD, Aftonbladet.

Etiketter: , , , , , , ,

Kommentera

