Slutet av sommar, i dubbel bemärkelse

by

Jag sitter just nu och lyssnar på Laila Bagges Sommarprat i P1, imorgon är det Jan Guillous avslutande inslag. Att få möjlighet att sommarprata är ett enormt bra sätt att kommunicera ut ett budskap till extremt många personer och samlar mycket eftertanke runt om i de svenska hemmen och arbetsplatserna.

Jag är en otroligt hängiven sommarlyssnare, och jag måste nog konstatera att årets sommarutbud varit lite tråkigt, eller åtminstone inte optimalt. Visst har det funnits bra sommar värdar, men jag är ändå inte helt nöjd. Jag rekomenderar däremot Morgan Alling, Petra Mede och Ingvar Kamprad.

Sommar i P1 är över, semestern är över och den samhälleliga koma som infinner sig över sommaren tar slut. Mediatorkan är över, kollektivtrafiken blir återigen överbelastad och tidigare tomma arbetsplatser överfylls. Nästa år, när sommar i P1 återkommer är det valår, det lär också märkas i radiotablån.

Etiketter: , , , , , , , ,

Kommentera

