Vart är världen påväg?

by

Visst kan man tycka att även politiker måste få vara vanliga människor. Jag vill verkligen inte moralisera sexualiteten eller så, jag tycker att det är fantastiskt med en liberal och frigjord sexualitet. Däremot har jag alltid haft svårt för män som uttnytjar sin situation/possition, ofta genom patriarkala strukturer, för att förtrycka andra människor.

Italiens Berlusconi ska nu tydligen haft en massa gruppsex med, i förhållande till honom, små flickor. Jag tycker självklart att Silvio ska få ha sitt eget sexliv och ha det ifred, jag tycker däremot att det är såväl tragiskt som illa när en äldre man tillika Premiärminister uttnyttjar sin makt för att kunna ligga med kvinnor som rent hypotetiskt sätt skulle kunna vara hans barnbarn.

När har Italien val nästa gång?

Etiketter: ,

4 svar to “Vart är världen påväg?”

  1. marcarolo Says:

    För det första har han absolut inte haft sex med ”små flickor”. De två (2) kvinnor som gått ut med att dom haft sex med honom är båda i 40-årsåldern. De förtydligar också att dom inte fått någon ersättning för detta och den första säger till och med att den uteblivna ersättningen är anledningen till att hon talar. Hon ville nämligen inte ha pengar utan istället korrumpera Berlusconi till att ge henne tillstånd att bygga hus på sin mark.

  2. marcarolo Says:

    För det andra:
    Om vi utesluter din felaktiga uppgift om “små flickor” – hur kan man avgöra om någon ”uttnyttjar sin makt för att kunna ligga med kvinnor”???
    Tyvärr tycker många kvinnor att ”makt är sexigt”. Skulle det alltså räcka med att ha makt för att vara skyldig till att ”uttnyttja sin makt för att kunna ligga med kvinnor”?
    Var går gränsen?

    • monaforpresident Says:

      För det första, små flickegrejen, så var det vad jag utläste av mediaflödet, däremot måste jag väl erkänna att jag inte är så pass intresserad utav Berlusconis underliv för att läsa mycket mer än ingressen är jag rädd.

      För det andra, makt och dess sexighet. Visst är det så att många kvinnor tänder på män med makt, första frågan man då kan ställa sig är om det finns en sexuellattraktion eller bara en vinstmässig sådan. För det tredje så tror jag att upphetsningen utav makt beror på de patrearkala strukturer som nästan per definition underordnar kvinnan gentemot mannen,

  3. Gryningsräd Says:

    monaforpresident:
    Så du menar att kvinnor som har sex med äldre män aldrig gör det frivilligt utan att dom är förblindade av makt och förtryckta av patriarkatet.

    Här finns det endast en person som nedvärderar kvinnor och det är du…

Kommentera

