Populisten Anders Borg

by

Nu försöker Finansminister Borg vara ute och röst fiska. Om nu han menar allvar så vore det ju trevligt, men LO tänker då fortsätta sin ideologiska kamp, om jag som LOungdomsförbundare får tycka till.

”Jag skulle vilja att Svenskt Näringsliv inför den kommande avtalsrörelsen skruvade ned volymen på sina ideologiska megafoner”
Men hur går det ihop med lägre ingångslöner? Hur går det ihop med alliansens oansvariga politik för kommuner och landsting där LO kollektivets medlemmar sparkas när nedskärningar måste göras? Inga jobb utan tillväxt säger finansministern, jag tror att man kan satsa på bland annat kommuner och landsting för att mildra och vända krisen, något som skapar och bibehåller jobb. Minskat utanförskap säger han också, det är betydligt större än 2006 kontar jag med. Moderaterna säger jobb, jag säger vart då?

MEN, vad säger han egentligen? Jo, från det ekonomiskpolitiska seminariet som precis varit här i Almedalen gav han besked. Vi ska ha mer utav samma, mer skattesänkningar, det ska bli lättare att anställa (för nu är det så fruktansvärt tydligen?) och inte konkretiserat om ungdomsarbetslösheten.

Etiketter: , , ,

Kommentera

