Kära Expressen

by

Jag kanske till och med borde skriva mer direkt till Thomas Mattson Tobleroneskandalen förföljer Mona Sahlin säger ni, ja på ett par sätt säger jag, eller snarare två.

Det första är borgerliga debattörer som ständigt drar i den gamla historien samtidigt som de ser helt frågande ut när man börjar diskutera statsministerns ”det sovande folket” där samma man som 2006 fick förtroende att leda landet berättar om sitt förakt gentemot svenskafolket i gemeneman.

Den andra är just du, eller ja snarare ni på expressen och andra tidningar. För vanliga människor i gemneneman, åtminstone inom mitt breda nätverk, känns Mona Sahlins skandal preskiberad, även bland allmänborgerliga vänner. Däremot ska den ständigt släpas upp i media, ístället för att den konkreta politiken Mona Sahlin står för presenteras och diskuteras, vilket enligt min mening känns betydligt mer relevant.

Jag vet att Thomas Mattson har läst min blogg och kommenterat förrut, det känns bra, för hur ska vi kunna utvecklas om vi inte kritiskt granskas?

7 svar to “Kära Expressen”

  1. Thomas Mattsson, Expressen Says:

    @monaforpresident Vi ska granskas kritiskt, förstås, men jag förstår nog inte resten. Fredrik Reinfeldt har många gånger fått frågor om sin bok. Och att Mona Sahlin, oppositionsledare och statsministerkandidat, får frågor om den skandal orsakade att hon blev statsminister efter Ingvar Carlsson får väl anses rimligt?

    Vänligen

    Thomas Mattsson,
    chefredaktör för Expressen

    • monaforpresident Says:

      Ja, absolut, det säger jag ingenting om, jag upplever däremot att den tar upp betydligt större andel gentemot de politiska sakfrågorna än Statsministerns ”det sovande folket” gjorde 2006 och även nu. Sen går det ju självklart att diskutera huruvida den ena skandalen överglänser den andra. Men jag tycker att det är ganska uppsendeväckande att få människor vet vad som skrevs i det sovande folket medan varenda människa har hört det tjatas om och om kring toblerone, blöjpacket etcetera.

  2. Trampe Says:

    Expressen slutade fråga snabbt om Carl Bildts inblandning i Lundinsfären… samma bolag som håller Eritreas regering under armarna..alltså den regering som håller Isac Dawit fången,, det är en klart större skandal än den Mona lyckades med för 14 år sedan. Men i och för sig Carl Bildt är ju man… glömde ju det….

  3. mutte1234 Says:

    ”Gemneneman” (sic) upplever inte att Sahlins skandal är preskriberad. Gemene man känner avsky för denna proffspolitiker som fostrats in i SAP-eliten och ser på politik som en gam ser på ett buffelkadaver. Mat för dagen.

  4. Dave Says:

    Hear hear, mutte! De flesta utom Sahlins fanclub tror jag ogillar henne. Jag har många vänner som lutar åt vänster men aldrig vill ha Mona Sahlin som statsminister. Skulle (s) byta partiledare skulle de stiga 5-10 % i opinionsmätningarna direkt. Som moderat är jag glad att det inte lär hända. 🙂

    • monaforpresident Says:

      Ja, den analysen får stå för dig. Om din teori nu skulle stämma så är det väl tur för (s) att vi framförallt röstar på partier och inte personer i det här landet.

  5. Monica Green Says:

    Vad ska den borgeliga sidan sv Sverige komma med om de inte ska dra upp över 10-år gamla nyheter.
    Klart de är skraja för den mest rutinerade, mest erfarna och mest ”comming back” politiker som finns

Kommentera

