Expressens journalistik – Bedrövande

by

Jag har precis gjort min kvällskoll av nyheter på nätet, för att se om det hänt något spännande. Normalt kollar jag inte expressen, för att journalistiken inte är så mycket att ha.. Ikväll blev det däremot så att jag hamnade där, vad är då det första man läser? Självfallet kritik mot arbetarröelsen, föga förvånande. Att skriva ”uppger en förtroendevald” kan innebära en SSU:are i distriktsstyrelsen i Kronoberg, en Arbetarekommunsordförande i allt ifrån Timrå till Malung eller så innebär det en ersättare i barn och ungdomsnämnden i Täby. Att inte vara mer precis, eller att inte heller lyfta en sådan kritik internt känns inte speciellt seriöst. Jag personligen rör mig i allt ifrån lokala till regionala och riksomfattande partikretsar och den enda reella kritik jag har hört gentemot just Mona Sahlin är från den grupp som jag beskriver under fliken ”om bloggen”. Det är en liten hög med gråhåriga vita hetrosexuella män som saknar en rejäl karla karl med arbetarhänder bakom rodret.

Politikerbloggen, som står bakom undersökningen, påstår sig ha valt ut en stor mängd Socialdemokratiska politiker, jag skulle vilja veta hur omfattande, vilken roll dessa har och framförallt hur det geografiska urvalet ser ut. Det här har de dock inte tyckt är speciellt viktig. Jag ställer mig frågande, oerhört frågande till undersökningen och har nu genom min telefonbok börjat genomföra något liknande. Förundrad över medias granskningsmetoder och kontaktnät blad arga Socialdemokrater går mina tankar vidare…

Hade media granskat och hetsat den borgliga alliansen, den faktiska styrande makten, ens hälften så hårt som Socialdemokratin, så är det nästan så att Socialdemokratin hade kunnat strunta i att bedriva valrörelse. Expressen är ju då självfallet värst av dem alla, att de sedan inte förstått att den politiska vinklingen ska ske på ledarsidan och inte vara genomgående i hela tidningen är väl endast att konstatera som en tragedi.

Mona Sahlin har mitt stöd, och även de 15 andra med förtroendeuppdrag inom Socialdemokratin som jag har hunnit prata med undertiden detta blogginlägg skrevs.

Etiketter:

6 svar to “Expressens journalistik – Bedrövande”

  1. KLARTEXTEN! Says:

    Tydligen har Mona strort stöd från ditt perspektiv, men inte från mitt och de flesta andras!

    I mitt tycke brister hon i omdöme framförallt! ALLTFÖR vulgärt opportunistisk och publikfriande! Jag säger: Med Mona vid rodret är Socialdemokraterna rökta i nästa val! Tro mig!

    Face the reality!

    • monaforpresident Says:

      Ja, nu verkar ju du inte vara Socialdemokrat, och är du inte det så är det ju faktiskt tämligen ointressant med din åsikt om Mona. Min fundering rörde mest hur det kan komma sig att expressen och politikerbloggen visar sådana siffror när vi internt inte upplever det.

  2. Kadir Meral Says:

    Sluta smutskasta MONA SAHLIN.
    Ge ditt stöd till Mona Sahlin på http://www.rorinteminmona.nu

  3. Kan politiska journalister inte räkna? « viktor… Says:

    […] detta till att en var fjärde s-politiker har lågt förtroende för Mona Sahlin. Sen förs det hela vidare i […]

  4. fredrik Says:

    mona är det bästa som Hänt oss i alliansen.. mer mona..massor mera..mona hela dan faktiskt

    varje gång hom öppnar munnen försvinner 1000 väljare till..

    1 MILJON väljare borta på 3 år torde vara ett experiment i politisk inkompetens ingen nu levande kvinna eller man kan slå

    (utom kanske wanja då)

    • monaforpresident Says:

      Vad jag vet så var det Göran Persson som styrde Socialdemokratin sist ett val förlorades, då med 45.000 röster. Så vi får väl se hur det blir nästa höst.

Lämna en kommentar