Folkpartiet ljuger, åtminstone Marit

by

Jag träffade en av mina vänner idag utanför valstugan, han pratade om en andra Marit Paulsen effekt och jag tänker: Shit. Enda anledningen till att de faktiskt går bra för folkpartiet är just Marit Paulsen, inte för att hon är speciellt drivande i EU valrörelsen, men för att hon är ett känt ansikte som satt stora avtryck långt tidigare. Folkpartiets kampanjer är väl kanske inte det brightaste heller, jag menar hur mycket säger ”Ja till EU”, då kan ju vara bra att veta att de sa svenska folket redan för 15 år sedan. Tar vi nästa som handlar om EMU så borde de ha respekt för folkomröstningen 03, även om jag inte skulle ha något alls emot att införa Euron redan nu. Folkpartiet anser också att de inte tänker skicka några ”gnällspikar till Europa” men vad är då Marit Paulsen om inte en ganska gnällig gammal tant.

Igår var det toppkandidatsdebatt i SVT, och i ett hörn satt Marit, tyst, timid och utan visioner. Åldern tog dessutom ut sin rätt när hon började svamla om saker och ting som diskuterats, var avklarat och förbipasserat säkert fem minuter tidigare. En sak vill jag dock lyfta och hylla med Marit är hennes socialliberala och partistyrelsefientliga hållning, i och med Major Björklunds övertagande av partiet så blir de så kallade liberala mindre och mindre liberala. Den enda liberalism som finns kvar är nyliberalismen.

Slutligen så vill jag kommentera Marit Paulsons reklamfilmer, förutom att de är riktigt tråkiga och smått bisarra att se så finns det en där hon faktiskt ljuger. En film där Marit Paulsen går ut och säger att hon tillhör den sista generation som upplevt krig i Europa, det gör mig förbannad att hon väljer att räkna bort hela Balkan, räkna bort belägringen av Sarajevo och alla de fruktansvärda saker som hände på 90-talet. Calle Fridén  skriver om just EU som fredsprojekt och varför det är viktigt att inte glömma de krig som varit. Han berättar att den som värnar freden röstar rött den 7:e Juni.

I nyhetsvärlden om Marit:
Aftonbladet, Expressen, SvD och SvD Bloggen

Etiketter: , ,

Ett svar to “Folkpartiet ljuger, åtminstone Marit”

  1. Maja Says:

    Marit måste ju tänka på sin målgrupp.

Kommentera

