Krig löser problemen, bra Wykman!

by

Mycket ifrågasättningsvärda saker har han sagt, allas våran MUF ordförande Niklas Wykman, men det här tar då hem alla pris som det mest befängda. Jag håller med Wykman i frågan om att Dawits Isaaks fängslande är fruktansvärt, men att gå så långt som att gå in militärt vet jag inte riktigt.. http://www.aftonbladet.se/nyheter/dawitisaak/article5233520.ab

Om Wykman nu råkat missa det så innebär ett militärt intåg utan FN sanktion i ett land per definition en krigsförklaring, jag skulle föreslå att Wykman istället pratar med sin partikamrat som sitter förvånansvärt tyst. Carl Bildt, Sveriges Utrikesminister, borde kunna göra något åt problematiken, om han hade brytt sig?

Vid närmare eftertanke är Bildt väl fullt upptagen med att kampanja för sin förskräckliga fru som vill knipa en plats i Europaparlamentet.

2 svar to “Krig löser problemen, bra Wykman!”

  1. Christian Valtersson: Är våld det enda språk han förstår? Says:

    […] "Finns det något land Wykman inte vill anfalla?" frågar sig Alliansfritt Sverige retoriskt, och Mona For President föreslår att Wykman – istället för att föreslå krig – ska prata med sin i största allmänhet […]

  2. Bingo Says:

    Hej!
    Jag skulle gärna vilja se att Niklas Wikmans idiotiska kommentarer uppmärksammas i media!
    Det är skrämmande att han redan är Ordförande i MUF!
    Är han Sveriges framtida höger kandidat till statsministerposten?
    Bara den tanken gör att jag inte kan sova ikväll 
    ”Svenska styrkan i Adenviken bör frita Dawit”
    Det är så skrattretande och skrämmande samtidigt!
    För att styrka att den svenska armen är kapabel till detta skriver han:
    ”Det svenska tillfångatagandet av sju pirater i Adenviken visar att den Försvarsmakten fungerar och är kompetent att genomföra uppdraget …”
    Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta!
    Detta måste tas på fullaste allvar! Hans okunnighet är enorm!
    Vad tror han att Eritrea ska göra sedan! Buga inför 3st svenska soldater 
    Eller skulle de se detta som en krigsförklaring!
    Jag måste återigen skriva att det är skrämmande hur korkat han är!
    Är han en av Sveriges framtida politiker? SKRÄMMANDE tanke!

    Mvh

Kommentera

